.:: Jom Ikut ::.

Saturday, November 3, 2012

Today's Breakfast: Spaghetti Aglio Olio

Salam ceria, seceria hari Sabtu
Ceria la sangat kannnn
Sat gi kene setadi subject yang banyak itu
Ceria ceria ceria ^^

Pagi ni bfast makanan rinagn-ringan ja
Kang nanti tak pasal2 krohh krohh krohh
Setadi ntah ke mana, apa ke mana, tak gi mana-mana.. ngeh3


This is my bfast today
Kebetulan ada lebihan spaghetti yang smalam
Daripada membazir, baik olah jadi benda baru kan3..
Asal resipinya spaghetti aglio olio
Tapi kat sini kan mane nak ada sotong n udang
So, ingkar resipi skit
Pakai udang kering n isi ayam
Boleh la kannnnn

Resipi ni aku ambik kat blog kak Ana Suzana
Korang scroll kat bawah-bawah tu ada dia bagi resipi
Senang je pun nak buatnya
Meh nak kabo
Tapi ni ikut aku punya resipi la
Kan dah cakap tadi aku ingkar resipi.. Keh3

.
.
.


*Spaghetti- Ikut la nak guna jenis ape

*Udang dan sotong - kat Jordan ni tak dak, so aku ganti ngan isi ayam n udang kering, pilih yang besar2   skit ye

*1 biji bawang besar (bawang holland -Potong dadu

*6 ulas bawang putih -Potong dadu, cincang

*Serbuk lada hitam kasar - ikut la nak letak banyak mana

*Serbuk cili / cajun / cili kering - aku guna cili kering, potong serong2 bagi nampak cantik

*Garam secukup rasa


CARA-CARA:

~Mula-mula rebus spaghetti dulu - aku taruk minyak sikit kasi dia mengurai..Tak lekat2

~Panaskan 2 sudu besar butter / minyak jagung / olive oil / minyak biasa - aku guna minyak biasa sebab memang tak bajet nak buat spaghetti ni

~Tumis bawang putih dan bawang besar sampai layu

~Kemudian masukkan bahan-bahan seafood - resipi aku ayam dan udang kering

~Masukkan spaghetti.. Serbuk lada hitam, cili kering, garam

~Gaul rata.. Tadaaaa.. Siap!!

Kalau rasa nak letak sayur pun boleh, letak kepah ke hape ikut korang la..


Kak Ana punya spaghetti
Copy from her blog
Berselera tak tengok??? Keh3

Selamat mencuba ye





No comments:

Post a Comment