.:: Jom Ikut ::.

Monday, April 16, 2012

Aku Yang Akan Kau Nikahi Hanyalah Wanita Biasa


Aku yang akan kau nikahi hanyalah wanita biasa

Kepadamu yang akan menjadi pendampingku kelak
Terima kasih kerna memlilihku di antara ribuan bidadari di luar sana
Padahal kau begitu tahu aku ini hanyalah wanita biasa
Yang sangat jauh dari sempurna

Kepadamu yang akan memilihku kelak

Aku tak sebijak bunda Khadijah
Kerana ku ingin kau tahu
Aku boleh saja berbuat salah dan begitu menyebalkan

Maka kumohon padamu
Bijaklah dalam menghadapiku
Jangan marah padaku
Nasihati aku dengan hikmah
Kerna bagiku kaulah pemimpinku
Tak akan berani ku membangkang padamu

Duhai kau yang telah memilihku kelak

Ketahuilah, mungkin ada saatnya aku tak sesabar Fatimah
Adakalanya kau akan menemukanku begitu marah
menangis dan tak terkawal
Bukan kerna ku membangkang padamu
Tapi aku hanya wanita biasa
Aku jua memerlukan tempat untuk menunpah beban di hatiku
Tempat untuk melepaskan penatku
dan mungkin saat itu aku tak menemukan mu
atau kau begitu sibuk dengan pekerjaanmu
Maka, bersabarlah

Padamu yang akan menjadi kekasih hati teman hidupku

Seiring berjalannya waktu
Kau akan menemukan rambutku yang hitam
akan menipis dan memutih
Kulitku yag bersih akan mulai keriput
Tangan ku yang halus akan menjadi kasar
Dan kau tak akan menemukanku sebagai wanita cantik
yang kau khitbah puluhan tahun yang lalu

Bukan wanta muda yang selalu menyenangkan matamu
Maka jangan pernah berpaling dariku
Kerna satu yang takkan pernah berubah
Bah kan sejah dulu akan terus bertambah
Iaitu rasa cintaku padamu

Ketahuilah
Tiap saat, tiap minit, tiap jam dan detiknya
Telah aku lewati dengan selalu jatuh cinta padamu

Maka, cintailah aku apa adanya aku
Jangan berharap aku menjadi wanita sempurna

Maafkan aku kerna aku bukan putri
Aku hanya wanita biasa
Terimalah aku seadanya dan bimbinglah aku ke jalanNya
Semoga kita sama-sama bahagia


JORDAN, 04:17 PM


No comments:

Post a Comment