.:: Jom Ikut ::.

Sunday, April 22, 2012

Allah Uji Tanda Sayang

"Apakah manusia mengira bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya mengatakan 'kami telah beriman' dan mereka tidak di uji??" -Al-Ankabut :2 -

Setiap dari kita pasti akan di uji, sama ada dengan ujian yang ringan mahupun berat mengikut kadar kemampuan masing-masing.. "Allah tidak akan menguji hambanya melainkan dengan kemampuan mereka". Ya Rahman... Sayangnya Allah kepada aku dan juga kamu...

Semalam aku di uji dengan kesakitan... Hanya dia yang tahu.. Sakit di tempat orang.. Ya, bersamaku sahabat-sahabatku yang aku sayang.. Tapi tidak sama bila kita sakit, yang ada dekat dengan kita family atau orang tersayang... Yup.. Tak sama...

Saat kesakitan melanda diri, terasa sangat rindu pelukan ma.. Terasa sangat rindu belaian ayah.. Ya Rabb.. Kuatkan aku dirantau orang ini... Permudahkan perjalanan hidupku menuntut ilmuMu.. Kurniakan aku kejayaan setimpa dengan usahaku di sini.. Allah...

Hari ni exam.. Smalam aku pun tak tau ape yang aku baca... Asyik nanges je.. Study pun tak masuk... Tapi Allah itu mahal adil... Dia uji aku smalam tp hari ini dia hadiahkan aku dengan kesenangan.. Alahmdulillah, dengan berbekalkan sedikit ilmu pagi tadi, aku dapat jawab exam dengan sebaiknya...

Syukur... DIA permudah segalanya... Walaupun jawapun  tu aku reka pakai ayat sendiri (sebab ingat dalam bahasa melayu je), tapi Alhamdulillah point yang Dr nak tu ade... Dan, aku mampu tersenyum walaupun masih ada sisa-sisa kesakitan itu...

Esok ada satu lagi exam.. Such a killer paper for me.. Tembakkan doa dari jauh untuk aku ye... Sayang kamu semua.. Muah2!! :-*


P/S: Allah uji tu tanda sayang kan?? <3


JORDAN, 2:21 PM

No comments:

Post a Comment