.:: Jom Ikut ::.

Monday, May 7, 2012

Black Megic N Me

Ini bukan main-main, ini benar-benar berlaku... Yes, berlaku pada saya, diri saya... (Bila aku dah bertukar jadi saya, ini betul-betul serius!!).. Pernah dengar tak ade orang cakap, setiap dari kita ni ada 'benda' yang duk ngan kita..uhh..ngeri je dengar.. Dulu saya tak percaya dengan sihir-sihir, jin-jin ni.. (padahal Allah da sebut dalam Quran).. Salu je cakap, alah juz ur imagination.. Tapi bila dah kene pada diri, hanya DIA yang lebih mengetahui.

2 tahun yang lepas, di bumi Mesir.. Benda ni memang tak jangka akan berlaku.. It's really scary!! Once dah kene, memang hope sangat benda tu dah tak kene buat kali ke dua.. Tapi Tuhan tu Maha Tahu... Skali lagi di bumi Jordan.. Setelah sekian lama.. Pernah benda tu cakap kat ustaz yang berubat.. Takkan kacau lagi lepas saya dah kawen.. What?? Huh! Memang sangat tak boleh percaya la...

Dan lagi tak boleh percaya, yang menghantar that 'black megic' tu adalah kawan baik ayah sendiri.. Subhanallah.. Dia tak mampu nak buat kat ayah (ayah saya sangat kuat dalamannya), dia buat kat ma.. Since ma pun dah makin kuat, hantar pulak kat anak-anak.. Ya Rahman.. Moga Dia lindungi adik-adik saya.. Cukuplah hanya saya yang merasainya...

Hmmm (tarik nafas panjang2).. Kalau ikutkan hati banyak lagi nk diceritakan..Tapi badan yang lemah membantut rasa untuk menaip.. Pape pun, jaga diri ya sahabat semua.. Quran jangan tinggal.. Lepas solat tu jangan lupa ambik masa 5 minit untuk berzikir.. Kalau boleh jangan la terlalu gembira dan janganlah terlalu sedih.. Insya Allah, benda2 ni takkan mendekati kita lagi.. 

Maaf ya.. Bukan untuk menakutkan, hanyalah sebagai peringatan dari saya yang pernah mengalaminya.. Lagipun benda ni memang ada.. Sejak zaman nabi Musa lagi.. Dan zaman yang canggih macam ni pun masih lagi ada yang main benda-benda macam ni.. Nauzubillah.. Mintak jauh dari benda ni semua..

Doakan saya ye sahabat.. Mau cepat sembuh.. Mahu kuat.. Mahu terus macam dulu-dulu.. Doakan saya tidak cepat putus asa dengan ujian ni.. Doakan saya terus tabah menghadapi cubaan ini.. Doakan dan terus doakan ya :)

JORDAN, 7:51 PM

2 comments:

  1. Kt sni lg bnyk mai bnda2 tu mnganggu...hrap2 djauhkn..smoga mai cpt smbuh..baca quran bnyk2 ye....baca mathurat jgk....kwn dila kt sni pun kna...lpas kwin lg kuat kna sbb tuan dia cmburu..huhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh.... insya Allah..mintak jauh ye.. doakan deh!! :)

      Delete