.:: Jom Ikut ::.

Friday, January 25, 2013

Bukan Nak Kata

Salam Maulidur Rasul 1434H. Hayya sollu 'alan Nabiy

Lama sungguh tak update belog ni.. Memang dah tak dek alasan lain melainkan SIBUK.. Tinggal seminggu aja lagi.. Persiapan masih lagi 60%.. Dalam hati ni tak abes2 berdoa moga Allah permudahkan semuanya..

Sebenarnya aku nak cite tentang pekerja wiring rumah aku ni... Ye lah, nak ambik ngan orang cini, kita ni nak tolong orang melayu.. Tak kisah lah mahal sikit kan.. Nak tolong bangsa sendiri la kata kan.. Tapi rasa geram sesangat2 bila mereka buat kerja sambil lewa.. Ala kadar.. Kalo orang ganu kata 'taat makang'..

Korang nak tahu, datangnya dah la pukul 11 pagi, pastu kul 1 kuar rehat, kul 2 labih baru start balik, tepat2 pukul 5 dah blah.. Caittt, dah berminggu-minggu tak siap2 lagi.. Janji hari ni nak datang pasang air cond, tapi tak datang2 jugak.. Bila la nak siap kalu camtu kan.. Ayah aku tu dah berasap tahap dewa.. Tunggu la esok kalo tak datang, memang caroi orang lain la

Bukan aku nak kata lah kan.. Pekerja Indon lebih baik dari pekerja melayu tahu.. Much2 more better than orang melayu buat kerja.. Aku tak bermaksud nak mengata bangsa sendiri, tapi bila dah depan mata, kita boleh compare la..

Pekerja Indon, depa janji nak datang, depa datang jugak walaupun sibuk ngan kerja-kerja lain.. Walaupun lewat sikit tetap datang siapkan kerja.. Datang awal, balik lambat.. Kerja jalan.. Orang Melayu, dah la datang lambat, balik awal, kerja lembap.. Bercakap lebih banyak dari wat kerja.. Heh... *Geram ni*

Okey2.. Tak semua pekerja melayu macam tu.. Mungkin terkebetulan je kot kene kat family aku dapat orang baiki rumah jenis cam tu... Tukang cat rumah aku ni okey je.. Sangat bagus.. Orang melayu.. Datang awal, buat kerja cermat, hormat tuan rumah, tepat janji.. Ini lah ciri2 orang yang berjaya.. Sape2 yang area kemaman nak cat rumah, meh PM aku.. Kah3.. ;D

Harap sangat rumah kembali pulih seperti biasa dalam mas 2 hari ni.. Nak kemassssss.. Penat sangat2... Dan aku sangat2 berharap agar bangsa melayu ni terus ke hadapan.. Lebih maju.. Dengan syarat, tepati janji...

Maaf ye, bukan nak kata, tapi dah berlaku depan mata.. Bukan nak mengutuk, tapi dah teruk.. Huhuhu







No comments:

Post a Comment