.:: Jom Ikut ::.

Saturday, September 29, 2012

Akhirnya, Aku Kembali Ke Sini Lagi


Hamdulillah 'alas salamah... Syukur selamat sampai di bumi syam dengan izin Allah Taala ... Menaiki pesawat Qatar Airlines buat pertama kalinya memberikan aku banyak pengalaman.. Pengalaman yang membuatkan aku akan perfikir banyak kali untuk naik Qatar lagi...

First, pasal berat barang.. 23kg je untuk long distance?? Gile la... Itu macam nak gi Trg-KL boleh la kot... Tak reti nak packing cane time tu.. Banyak barang yang terpaksa buang... Cettt.. 

Second, kaunter check in yang sangat la lembab... Kaunter online check in (letak beg je) pun lembap jugak... Punya lah ramai yang beratur.. 

Punya lah ramai, tapi kainter bukak sikit je


 Tengok barang aku, banyak ni je la.. Biasa macam penuh troli kot..


Tu, nampak tak aku yang tudung pepel tu.. Ngah berdiplomasi ngan pihak Qatar untuk lebihan 2kg barang.. Gaduh punya gaduh dapat gak akhirnya...


Third, Tak informkan kat kastemer pertukaran tiket (masa dan hari).. Aku tak tau la salah sape kan... Ajen atau pihak Qatar.. Yang pastinya sangat geram bila pagi-pagi buta ke KLIA terpaksa balik umah smula gara2 tiket tukar... Grrrr

Forth, transit lame tapi hotel tak bagi... Penat kot.. 13 jam kat epot.. Tido kat surau je kami.. Sakit belakang.. Sakit pinggang.. Ade depa tau??? *tak puas hati*

Fifth, pergi kat kaunter mintak hotel.. Okey, memang tak dapat.. Tapi apsal la kau tak cop untuk dapat makanan free?? Kan dah tau transit lame tuu.. Tak pasal2 duit melayang beli maknan yang supper dupper mahal... 

Dengan sebab-sebab ini lah (ade lagi yang ku tak senarai), aku akan pikir banyak2 kali nak naik Qatar Airways lagi.... Unless dah tak da pilihan sangat... For me, Kuwait is da best Airlines stakat ni.. N Gulf air is next.. *chill* :)


Aku dapat tag ni... Bermakna aku kene turun di epot kedua..


 Kami cari makan.. Jumpa ni.. tapi mahal.. Heh..


Ni je dah abes 23 dollar = -+RM70

Mula-mula sampai, tempat ni penuh sampai ade yang duduk atas lantai.. Ni dah pagi, tak da orang.. Tengok tu, ada yang tido atas kusi je.. Sian..


Tunggu flight ke Amman.. Depa yang ngah boring.. Termasuklah yang ambik gambo ni..




Banyak jenis cekelat kat sini.. Harga boleh laaa.. Tapi aku tak berminat.. Keh3


Subhanallah!! Sangat cantik.. Bak kate omputeh kat blakang aku 'wow amazing'!! Hehehe
Kalau tengok real lagi lawo.. Ni kamera aku memang la tak lawo.. Ngeh3


Dan akhirnya.... Aku kembali di sini.. Mengembara mencari secebis ilmu...
Kalian, doakan aku... :)


NotaSarah: Aku ambik masa sejam lebih mengapdet ini belog... Internet lembab wooo... 

Thinking for da next flight... Emirates or Ettihad???


JORDAN, 9:15 PM


No comments:

Post a Comment