.:: Jom Ikut ::.

Thursday, September 20, 2012

Cotton Soft Japanese Cheese Cake


Kek ni aku baking 2 hari yang lepas
Kebetulan bahan-bahan ada
Kalau kene beli barang memang tak buat dah...

Sebenarnya, aku bukan suka sangat makan cheese2 ni..
Saje suka-suka nak cuba
Bukan apa, kalau dah kawen nanti bleh buat untuk suami... Ececece *berangan*
Nak bagi suami rasa feel makan cam kat otel gitu.. Kikiki

Mase wat kek ni dah nak dekat maghrib
So, ngah duk syok kacau cheese atas dapur, lupa pulak gula halus tak dak
Aku pun suruh la adik aku pi beli
Aduiiiiyaaa, dia pi beli gula icing pulak..
Aku bantai gula kasar je.. Yang buat air tu.. Kekeke
Lagi satu, kak Ana suh guna susu segar aku bantai susu cair sebab tak dak susu segar.. Heeee

Lepas dah siap kacau cheese, aku start putar putih telur
Mula-mula cantek je dia naik gebu
Mase tu aku buh gula sesudu sesudu
Last2 tu ade sikit je lagi gula aku curah semua dalam tu
Then, tangan ni pulak gatal2 pi kacau yang tepi2 yang tak kene mesin tu
Aku biar jap, pi basuh2 bekas yang dah tak mau guna
Tengok2 habessssss.. Dah cair terus
Fedup giler kot... Tak tau sebab gula ke sebab aku pi kacau tu..
Aku pun dush je la lam sink

Sebab malas nk pecah2 kan telur lain, aku ambik je telur putih yang ah dlm peti
Baki mase buat kuih raya dulu.. Ekekeke.. Bijak gak idea ni
Then aku putar macam tadi bezanya buh gula sesudu sesudu, tak main campak dah
Okey, memang cantik la... Gebu, berkilat, comey lotey

Kesalahan aku yang seterusnya 
Tak baca abes blog kak Ana.. dush3..
Aku pi panaskan air dalam oven.. Keh3
Padahal kak Ana suh panaskan oven, masukan loyang, then masukkan air panas yang menggelegak
Aku bantai pi panaskan air dalam oven terussss.. Wakakaka

Korang, kalau nak buat kek ni, pastikan siapkan bahan2 dulu
Timbang semua, sediakan air lemon
Then baru mula tauuuu
Pastikan jugak bace sampai abes occey??? ;p


Resipi cheese kek from : Blog Kak Ana Suzana

Papepun kek aku menjadi jugakkkk.. Dah abes dah pun...
Selamat mencuba yeeeee!!! :)


No comments:

Post a Comment