.:: Jom Ikut ::.

Wednesday, October 10, 2012

Aku Mahu Kurus : Part 2


Hari ini terasa kurang sihat
kenapa ye? Takkan la sebab perubahan cuaca kot kan
Macam tak logik la pulak sebab cuaca cam stay okey lagi la
Nanti dah betul-batul sejuk baru la meragam

Then baru lah aku ingat
dah hampir 3 minggu aku makan itu ubat
Timbang pun tak turun-turun lagi berat
Ye lah mane nak turun kan
Makan nasi tak hengat dunio
Padan muka.. Penat je kot telan liur nengok orang makan.. Keh3

Okey, berbalik pada cerita asal ye
Hari ni memang terasa kurang sihat
Bangun pagi badan habis lenguh-lenguh
Kepala berdenyut-denyut memang pusing la
Pinggang n belakang pun rasa berdenyut
Muka jadi kering yang amat teruk
Tekak rasa perit
Eh, kot salah wat senaman??? Skipping sangat..
Warming up buat last.. 
Konon la tu buat-buat bijak.. Adehhh


Dalam sakit-sakit mamai *aku ambik penadol 2 biji*
Aku memuhasabah diri *cettt..Konon la*
Oh, aku minum air masak tak sampai pun 3 liter sehari
Sehari tu, kalau hari skolah aku dapat ambik dalam 2 liter lebihnya
Then aku pun bukak la group shaklee ni
Ada antara diorang jadi macam aku ni
Memang sah!!! Air tak cukup!!!
Adehhh, aku ni sebenarnya kalau hari sekolah bukan tak mo minum ayor banyak2
Tapi dok larat nak berulang pi toilet lerr
Dah lah kelas last2 tu memang tak dek gap langsung
Kene bekejar sangat2
Kadang-kadang aku terpaksa tahan kencing tauuuu!!!
Ye laaaa.. nak kurus sangattttt kannnnnn

Itu satu hal..
Then aku rasalah kan, makin aku makan ubat ni makin aku kuat minum ayor, 
makin buncit lak aii perut ni
Dah macam mama pegneng dah.. keh3 * dah boleh bayang kalu aku pegneng*
Aku ni risau la jugok
Mane idoknyer.. Patut makin diet makin kempis la ye

Aku pun tanya la sepupu aku merangkap master aku
Aku cakap hari-hari aku buang air besar
Dia pun pelik kenapa jadi buncit
Aiiii... Teman udah riso nih..

Bertenang2
Sekali lagi aku bukak group shaklee
Kot la ade yang masalah same ngan aku kan
Senang la nak tengok
Cari punya cari terjumpa lah satu artikel
"Kenapa bila saya makan shaklee ni makin teruk jadinya??''
Gittew la lebih kurang tajuknya

Ahhhaaa.. Dah jumpa pun..
Yeahh,, its a healing crisis.. Pergghhh... Lega

Insya Allah dalam seminggu dua lagi ok la
Dah hari ini, nampak sudah keberkesanannya
Perut dah nampak kempis sikit
Tak da la bincit macam pegneng 4 bulan.. Keh3

Juz wait dengan sangat tak sabar nk tengok perubahan pada badan!!!! :)

Antara healing crisis yang aku alami
*tanda yang warna-warni tu*


Tanda-tanda & Penyebab Krisis Pemulihan
Memahami Krisis Penyembuhan dan Petanda serta Simptom:

Krisis Penyembuhan Penerangan / Penyebab

Sakit kepala yang melampau Tekanan darah tinggi, petanda menyahtoksin

Demam, tidak cukup rehat Meningkatkan metabolisma, merangsang fungsi
imunisasi badan
Cirit-birit, meningkatkan pergerakan
usus, najis berbau, air kencing berbau Petanda bagi menyahtoksin, menghimpunkan bahan buangan dan sisa-sisa dalam usus besar

Kembung perut Sistem penghadaman yang lemah

Ruam, kulit gatal, kelemumur, keluar lendir Fungsi hati yang lemah, usus besar yang tidak sihat dan sistem pembersihan
Penghasilan lendir seperti selsema,
kahak Fungsi paru-paru yang lemah, keluar kahak juga adalah petanda bagi menyahtoksin

Pendarahan Hidung Mungkin petanda bagi kekurangan darah

Rasa sakit pada otot dan sendi Badan berasid, toksin terkumpul dibahagian yang sakit

Peningkatan rasa sakit di sebahagian Mempercepatkan krisis penyembuhan
badan yang bermasalah

Tidur yang bermasalah atau terlalu aktif Sistem saraf yang lemah

Kitaran haid yang tidak menentu, Hormon yang tidak seimbang / penyakit buasir
perubahan waktu kitaran haid, kegatalan
pada alat sulit, penghasilan lendiran yang
banyak

Lapar, Pening Tekanan darah rendah, anaemia

Loya, sembelit, tersedu Sistem hadaman yang lemah, masalah hati

Edema (membengkak) Masalah buah pinggang

Rujukan: Dr. Mary Ruth Swope, Columbia Unversity





No comments:

Post a Comment