.:: Jom Ikut ::.

Wednesday, March 14, 2012

Doktor Ummah

Ni kisah benar ye.. Bukan mimpi atau angan-angan ke hape ke..

Mase aku BTN aitu, aku satu kumpulan ngan sorang adik lelaki ni.. Dia ni best student skolah dia.. Ceritanya camni..

Aku : Dapat sambung mane?

Dia : Morocco.. Akak Jordan kn?

Aku: Aah.. Kamu ambik kos ape kat sane? Dapat brape A baru ni?

Dia: Alhamdulillah 12A1.. Insya Allah ambik Syariah..

Aku: Laa result okey.. Nape tak ambik medic? Sayang la..

Dia: Bakpo kak?? Nok keno tunggu dapat 2A ko baru bulih ambik Syariah? Hok 12A ni tok layok??

Dush3!! Rase macam nak sorok muka lam kain je.. Erkkk~

Akak, hok dapat A blako dok semestinye keno ambik medic, engineering, architecture..  Ambik je Syariah.. Tak dok masalah.. rezeki Allah bagi.. Baru masyarakat  tau, buka mata yang ustaz ustazah ni bukan calang-calang.. Setaraf je pun dengan doktor, jurutera, arkitek semua tu..

** Terkedu **

Pang3!! Ambik kau Maisarah.. Kene stepek atas batang hidung.. Tu la.. tanya tak fikir dulu.. ki3..

So, sebenarnya aku nak cakap kat sini, janganlah kita perlekeh orang yang ambik kos pengajian Islam.. kerana merekalah bakal doktoen jurutera n arkitek kepada ummah..

Ape rasional aku cite ni sume?? Sebab ku pernah kene ngan sorang mak cik tuttt.. "Laaa.. G Jordan ambik pengajian Islam je ke?
Grrrr.. Sabar je kot..

Dan sekarang aku sangat bersyukur kerana Allah takdirkan ku brada di sni.. Tak semua orang bertuah ditakdirkan untuk berada dalam lingkaran bersama para ulama' dan umara'.. Insya Alaah, bakal memegang tittle doktor jua suatu hari nanti.. Dr. Ustazah Siti Maisarah.. Keh3.. Aku.. Doktor untuk ummah!!

Tq adik!! 2 tahun berlalu, kata-katamu inspirasi buatku.. ^^

No comments:

Post a Comment