.:: Jom Ikut ::.

Thursday, March 22, 2012

Iftor Jami'e

Program iftor jami'e (bukak pose reramai) batch tahun 2 (MU1431) akhowat kali ini kat bayt (rumah) aku.. Full House <--- pengaruh cite Korea.. Sebab housemate aku yang sorang tuh memang gile korea.. tak le nak kawal sudaaa.. huk3..



Rumah aku ni simple-simple je.. Nak banding ngan rumah orang lain tak boleh la.. Tapi cukup la untuk 5 orang dengan sewa 110JD (RM550) dengan 3 bilik dan 2 bilik air..

Tapi bukan nak cite tu.. 
.
.
.
Ni sebenarnya... Kami kat sini memang makan macam tu.. Tak dek pinggan2.. Cukup sekadar di atas seprah plastik yang di hampar memanjang... Senang.. Tak yah basuh n jimat air (sebab kat Jordan air hanya naik ke tangki seminggu sekali) hihihi.. Best makan macam ni.. Ukhuwwah.. Ceewwahh..

Alhamdulillah semua berjalan lancar.. Makanan pun hampir tak cukup (memang tak cukup untuk tuan rumah) hahaha.. Lepas semua dah konyang, ada majlis bacaan Yasin dan satu mesyuarat kecil..

Ni Antara menu:
 
Bukan sayur ni je.. After di proses sayur ni berenang-renang dalam masak lemak kuning.. Hasilnya tak sempat disnap sebab hp ke'drain'an bateri... huhuhu...  


Dan ini.... Ayam masak berempah bersama sambal belacan.. Yummy.. Thanks kepada timbalan kapai Nurul Uyun sebab sudi sumbangkan belacan.. Rumah kami dah lame habes belacan.. Hantu belacan semuanya haa.. Belum budu lagi..Hak3.. Dan sunkist sebagai pencuci perut...


 Inilah halawaiyat atau manisan yang digemari oleh pelajar Malaysia di sini... Gambar yang atas tu nak tunjuk kek yang bulat tu je sebenarnya.. Tak tau la sape yang bawak.. Tup2 da ada atas meja.. TQ buat mereka yang sudi mengeluarkan duit beli halawiyat nih... 

.
.
.
Semoga dengan adanya aktiviti seperti ini dapat mengeratkan lagi ukhuwwah kita di padang pasir yang gersang ini.. Kami dah tak dek sesape melainkan sahabat handai.. Susah senang kami kongsi bersama... (olololo..Wat sedih..)

Next?? Gambar ramai-ramai depan kuliah Syariah dan depan pintu pagar Syimali... Khamis, 29/3..

KITA SATU KAPAI (trademark batch..jangan kapai karam sudah..)



No comments:

Post a Comment