.:: Jom Ikut ::.

Friday, December 7, 2012

Journey Of Bride-To-Be: Bunga Telur

Kali ni aku nak share tentang bunga telur pulak
Actually, bukan nak buh telur pun kat situ
Juz as a simbolic kan.. Orang kata adat..

So, after survey-survey blog dan tanya pendapat orang,
Aku decide nak buat sendiri je bunga telur ni
Menggunakan TISU sahaja
Jimat bukan?

Bermulah episod mencari cara nak buat bunga ni
Nasib baik internet laju.. Kalau tak, gunung berapi bakal meletus.. Dussss
Boleh refer kat link ni kalau nak buat - - > munnafendy



Gambar ehsan incik Google
Bila dah siap jadi macam ni
Cantik kan?
Tak nampak macam tisu pun

Dan semalam, aku try la buat
Tangan kayu macam aku ni mane la kreatif kan
So, layan je lah.. Hahahaha



Percubaan pertama
Sampai tersengguk-sengguk aku buat
Nagntukkkkk


Percubaan kedua
Yang belah kiri tu aku lipat besar sikit
Yang belah kanan tu pulak aku lipat kecik sikit
Semua sikit-sikit tawu..



Sebelum berbuka puasa
Sempat siapkan 6 bunga
Oyyeee

Okeh, settle
Aku perlukan sebanyak yang mampu..Hahaha
Ni belum disemburkan warna lagi
Nanti cadangnya nak sembur kaler pink, biru lembut n kuning air
Kenapa nak sembur kaler?
Sebab kat Joedan ni aku tak jumpa lagi tisu yang kaler-kaler
So, pandai-pandai la kan
Juz wait what happen okey...

See ya!!

1 comment:

  1. en google dpt gambar tu hasil dr upload oleh admin Seni Qanasuri :p

    ReplyDelete