.:: Jom Ikut ::.

Sunday, December 9, 2012

Journey Of Bride-To-Be: Door Gift

Assalam 

Hari ni aku nak kongsi pasal door gift pulak
Oleh kerana dah kesuntukan masa dan
Aku sampai Malaysia pun dah lewat, 
Jadinya decide nak buat door gift yang packing siap
So, nanti papehal benda tu dah ada depan mata kan

Beberapa survey telah mak aku buat
Untuk memastikan yang termurah tapi berkualiti



Ini first choice
Boleh tengok kat sini - -> Baulu kemboja
Harga sekotak untuk 800 pcs = RM1.90 
Termasuk kotak



Second choice pulak
Boleh tengok-tengok kat sini --> Kek Pelangi
Kalau ambik 800 pcs ke atas --> RM 2.10 untuk 4 inci
Kalau untuk 5 inci RM2.60 
Harga tu termasuk kotak skali
Macam dalam gambar tu

Kat Terengganu pun ada jugak door gift baulu kemboja
Harga baulu RM1.60
Tak termasuk kotak
Kalau nak kotak kene tambah lagi 0.40 sen

So, bila ditimbang2 fikir
Aku decide ambik yang kek pelangi tu
Sebab baulu mungkin dah biasakan
Harga memang agak mahal berbanding yang lain2
TAPI,
Alhamdulillah, tuan punya tu dah kurangkan 
Dapat RM2 sekotak

Aku tempah untuk 1500 kota
RM2 x 1500 = RM3000

Bagi aku agak berbaloi la
Sebab tak perlu susah-susah nak hias
Tak perlu susah-susah nak susun
Nak kene pi beli barang lagi
Itu pun ade kos lain lagi tu
Masa lagi
Tenaga lagi *ceh, berkira lak* kehh3

Wokkeh, settle sudah bab ni
Alhamdulillah, 
Allah permudahkan jalan

Sape-sape yang masih duk fikir2 nak bagi apa kat tetamu
Boleh la refer kat link tu
Banyak lagi selain dari baulu dan kek pelangi :)



No comments:

Post a Comment