.:: Jom Ikut ::.

Saturday, December 8, 2012

Journey Of Bride-To-Be: Khemah Tetamu

Baru smalam called ma
Inilah rutinku sejak dua menjak ni
Tak tau lah kot2 mak aku rimas..Kah3

Smalam mak cakap, ayah stuju nak ambik pakej yang kakak jiran aku tawarkan
Pada mulanya, ayah berkeras just nak khemah biase je
Tapi bila ada tawaran yang lebih bagus, apa salahnya kan?


Pilihan kami, khemah half moon macam ni
Sebab tinggi dan luas
So, tak perlu kipas lagi
Angin senang je masuk
Bagi keselesaan pada tetamu yang hadir

Pakej yang kakak jiran aku tawarkan
RM380
Khemah half moon, 50 biji kerusi, 6 buah meja panjang, scallop
Kalau ambik meja bulat, dapat 4 meja bulat
Katanyalah termasuk scallop, tapi itu kene akid kan balik
Bagi aku okey lah harga tu, semua lengkap
Sama je ngan harga arabian punya khemah
Khemah biasa pulak, bila disurveykan harganya RM220 tak termasuk scallop dan kerusi
Kerusi dia bagi 0.50 sebiji.. Mahal kot kannn

Lepas dah buat kira-kira, 
Ayah decide ambik 4 khemah half moon n 2 khemah biasa untuk masak
RM380x4 = RM1520
RM220x2 = 440
Total : RM1960 untuk khemah SAHAJA!!!

Kalau ambik yang khemah biasa
Khemah: RM220 x 6 = RM1320
Scallop: 2side 1 khemah x RM20 x 4 khemah = RM160
Kerusi : 1 khemah 50 biji x 4 khemah = 200bj x Rm0.50 = RM100
Meja: 6 meja x 4 khemah x Rm1 = RM24.00
Kipas: RM50 x 4 = Rm200
Total: RM1804

Kalau dibandingkan harga khemah biasa dengan hal moon
Cuma beza RM100 lebih2 je
Rasa aku, dah berbaloi kot ngan pakej half moon tu :)

Mak kata jiran semua cakap murah
Sebab masa jiran aku buat kenduri, khemah tu dia dapat harga RM550 sebuah
Errrr, telan air liur aku

Papepun, dah cuba cari yang murah kan
Kira okey lah 

See ya!!

No comments:

Post a Comment